Розробки уроків



Навчальний предмет. Математика. 1 клас

Розділ. Нумерація чисел від 1 до 10

Тема. Число і цифра 1. Поняття «довгий – короткий», «вищий – нижчий». Лічба предметів. Написання цифри 1

Тип уроку. Урок формування умінь і навичок

Мета. Ознайомити дітей із числом і цифрою 1, вчити писати цифру 1, засвоїти  поняття «довгий – короткий»,  «вищий – нижчий» способом порівняння та накладання  предметів, формувати навички лічби;

розвивати логічне мислення, інтерес до знань;

виховувати спостережливість, увагу, працелюбність

Обладнання. Підручник «Математика. 1 клас.» (авт. М.В. Богданович), набір цифр,робочий зошит, картки, таблиці, предметні малюнки, матеріал для лічби, смужки, віяла з числами, зразок написання цифри 1, геометричні фігури, екран, проектор

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.Підготовка матеріалів до уроку

-Станьте всі рівненько. Подивіться, чи все потрібне для уроку у вас лежить на парті. Сьогодні на уроці нам потрібні: підручник, зошит, лінійка, олівець, кольорові олівці, ручка. Тож приступаємо до роботи.

2. Створення емоційно - сприятливого клімату на уроці

- Послухайте вірш та виконайте вправи, про які йдеться в ньому.

Всі за парти дружно стали

Один одного привітали.

Посміхнулись, тихо сіли

Й до роботи приступили.

ІІ. Перевірка і корекція раніше набутих знань

1.     Робота з картками (Слайд 2)

-         Перед вами картки з числами. Під ними зображені прямокутники, розбиті на клітинки. Зафарбуйте на прямокутнику стільки клітинок, скільки вказує число. (Учням пропонують 2 – 3 картки).(Слайд 2)

  

                              

2.     Вправляння у лічбі. Гра «Мікрофон»

-         Порахуйте від 1 до 10, від 10 до 1, від 5 до 10, від 3 до 8, від 9 до 2, від 7 до 1;

-         Порахуйте по порядку всі дні тижня, починаючи з неділі (Перший день – неділя, другий – понеділок і т. д.)

3.     Гра  «Плесни в долоні»

Методичний коментар. Вчитель підходить до окремих учнів і робить кілька плесків у долоні. Завдання учневі: плеснути  у відповідь стільки ж разів, або більше,або менше.

4.     Робота з віялами. (Слайд 3)

-         Подивіться, будь ласка , на малюнок і покажіть на своїх віялах число, яке відповідає кількості предметів зображених на малюнку.




ІІІ. Повідомлення теми . мети і завдань уроку

1.     Розповідь учителя

-         Ви вже згаєте, що звуки на письмі позначаються буквами, а числа – цифрами. Числа ми чуємо, а цифри бачимо і пишемо. Цифра – це «портрет» числа.1 – це перша цифра. Скільки предметів вона позначає? (Один)

-         Так, один. У вас один рот, один, ніс, одна голова. Отже, сьогодні на уроці ми з вами познайомимося з цифрою 1, навчимось її писати та будемо порівнювати предмети  за їх довжиною та висотою.

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Розглянь цифри

Ось один, чи одиниця

І тонка  вона, як спиця.

Ще й пряма, мов спиця,

Танцівниця… (одиниця).(Слайд 4)


-На що схожа цифра 1? (На спицю, на стрілу, на олівець…)

Що за цифра одиниця,

Ви уважно придивіться.

Гострий ніс ця цифра має,

Наче чапля виступає.





2.     Робота з віршами



В мене родичів багато

Баба Настя, дід Вадим,

Дядько , тітка, мама, тато,

А от я у них – ОДИН.



Подивися, малючок,

Скільки в небі зірочок!

«Тільки сонечко одне» -

Вранці півник всім гукне.



3.     Гра « Будь уважний!»

Скільки сонечок у небі? (одне)

Скільки носиків у тебе? (один)

Скільки в песика хвостів( (один)

Скільки вушок у котів? (два)

4.     Практична робота зі смужками

На парті  у кожного учня три смужки однакової ширини, найдовша – червона, середня – жовта, найкоротша – синя.

 




 




                        



Що лежить у вас на партах? (Смужки)

-Що ви можете про них сказати? (діти називають колір, матеріал, говорять, що одна більша, друга менша)

- Отже, смужки різні за довжиною. Покажіть найдовшу смужку, найкоротшу, середню за довжиною.

- Візьміть у  руки червону і жовту смужки. Яка з них довша? (Червона). Як це можна визначити? (Накласти смужки одна  на одну).

-Правильно зробили ті учні, які приклали смужки одна до другої так, щоб з одного боку сумістилися їхні кінці. Тоді з другого боку кінець довшої смужки буде виступати.

- Порівняйте так само  жовту і синю смужки, червону і синю.

5. Учитель викликає до дошки чотири учні, різних за зростом.

- Що можна сказати про зріст цих дітей? Хто найвищий? Найнижчий?

V. Фізкультхвилинка

Бджілки двері відчинили           ( руки розвести в сторони)

І швиденько полетіли                 (махати руками, як крильцями)

Хто на луки, хто на поле.           (повороти в сторони)

Мед у вулик носять бджоли       (несуть мед)

-Бджілки, по вуликах!                 (сідають за парти)

VІ. Закріплення матеріалу

1.     Виконання завдань № 2, 4 (с.10, підручник)

- Відкрийте, будь ласка, підручники на сторінці 10. Знайдіть завдання № 2.

-Скільки глечиків на довгому рушнику? Скільки на короткому? Де стоїть найбільший глечик? Де стоїть найменший?

- Знайдіть завдання № 4.

- Яка смужка довша, коротша?

2. Робота в зошитах (завдання № 3, с.10). Написання цифри 1.

-Розгляньте завдання  № 3 у підручнику. Порахуйте скільки кубиків у вищому стовпчику. В нижчому. Намалюйте в зошитах стільки кружечків, скільки їх у вищому стовпчику.

-Скільки намальовано кружечків? (Шість)

-Намалюйте кружечками:

-Скільки сонечок у небі?(1). Скільки дошок у класі? (1)

Скільки у вас носиків? (1)

-         А зараз відкрийте, будь ласка, зошити. Розгляньте перше завдання. Що на світі тільки одне? (Сонце, місяць)

-         Розфарбуйте лише ті предмети, яких буває тільки по одному.

Одне на світі сонечко,

Немовби апельсин.

Одна у тебе мама

І тато теж один.(Слайд 5)


-         А зараз подивіться на дошку. Я покажу як пишеться цифра 1 і допоможе мені в цьому чарівна ручка. (Слайд 6)


-      ОДИН складається з короткої і довгої похилих ліній. Перший елемент (коротка похила лінія пишеться трохи вище середини  клітинки до правого верхнього кута, звідти вниз  продовжуємо довгу похилу лінію до середини нижньої сторони клітинки).

-      Візьміть ручку в руки, сядьте рівненько, напишіть у повітрі цифру один на рахунок «і»- підняти руку, «раз» - опустити руку. Тепер обведіть  цифри у зошиті.

2.     Робота з карткою «Геометричні фігури»

Завдання: Полічіть спочатку квадрати, потім кружечки, потім – трикутники. Яких фігур більше?(трикутників). Яких менше?(кружечків).

                                                                                    

                                                                                                            




VІ. Підсумок уроку

- Діти, яку цифру сьогодні вивчили? Викладіть її, будь ласка з паличок.

- Що сподобалося вам на уроці?

- Що не сподобалося?

- Які завдання були важкими?

- А зараз перевіримо, у кого з вас «найрізкіше око». Подивіться на дошку, розставте букви за висотою та прочитайте слово. (Слайд 7)

                     

РОЗКОДУЙ СЛОВО
  Я д и О н ц и
О Д И Н И Ц Я



-      Молодці! Поплескайте собі за роботу на уроці! Урок закінчено.


Немає коментарів:

Дописати коментар