Навчальний предмет.
Математика. 1 клас
Розділ. Нумерація чисел від 1 до 10
Тема. Число і цифра 1.
Поняття «довгий – короткий», «вищий – нижчий». Лічба предметів. Написання цифри
1
Тип уроку. Урок
формування умінь і навичок
Мета. Ознайомити дітей із
числом і цифрою 1, вчити писати цифру 1, засвоїти поняття «довгий – короткий», «вищий – нижчий» способом порівняння та
накладання предметів, формувати навички
лічби;
розвивати логічне мислення, інтерес до знань;
виховувати спостережливість, увагу, працелюбність
Обладнання. Підручник
«Математика. 1 клас.» (авт. М.В. Богданович), набір цифр,робочий зошит, картки,
таблиці, предметні малюнки, матеріал для лічби, смужки, віяла з числами, зразок
написання цифри 1, геометричні фігури, екран, проектор
Хід уроку
І. Організаційний момент
1.Підготовка матеріалів до уроку
-Станьте всі рівненько. Подивіться, чи все потрібне для
уроку у вас лежить на парті. Сьогодні на уроці нам потрібні: підручник, зошит,
лінійка, олівець, кольорові олівці, ручка. Тож приступаємо до роботи.
2. Створення емоційно - сприятливого клімату на уроці
- Послухайте вірш та виконайте вправи, про які йдеться в
ньому.
Всі за парти дружно стали
Один одного привітали.
Посміхнулись, тихо сіли
Й до роботи приступили.
ІІ. Перевірка і корекція раніше набутих знань
1.
Робота
з картками (Слайд 2)
-
Перед
вами картки з числами. Під ними зображені прямокутники, розбиті на клітинки.
Зафарбуйте на прямокутнику стільки клітинок, скільки вказує число. (Учням
пропонують 2 – 3 картки).(Слайд 2)
2.
Вправляння
у лічбі. Гра «Мікрофон»
-
Порахуйте
від 1 до 10, від 10 до 1, від 5 до 10, від 3 до 8, від 9 до 2, від 7 до 1;
-
Порахуйте
по порядку всі дні тижня, починаючи з неділі (Перший день – неділя, другий –
понеділок і т. д.)
3.
Гра «Плесни в долоні»
Методичний коментар. Вчитель підходить до окремих учнів і робить кілька
плесків у долоні. Завдання учневі: плеснути
у відповідь стільки ж разів, або більше,або менше.
4.
Робота
з віялами. (Слайд 3)
-
Подивіться,
будь ласка , на малюнок і покажіть на своїх віялах число, яке відповідає
кількості предметів зображених на малюнку.
ІІІ. Повідомлення теми . мети і завдань уроку
1.
Розповідь
учителя
-
Ви
вже згаєте, що звуки на письмі позначаються буквами, а числа – цифрами. Числа
ми чуємо, а цифри бачимо і пишемо. Цифра – це «портрет» числа.1 – це перша
цифра. Скільки предметів вона позначає? (Один)
-
Так,
один. У вас один рот, один, ніс, одна голова. Отже, сьогодні на уроці ми з вами
познайомимося з цифрою 1, навчимось її писати та будемо порівнювати
предмети за їх довжиною та висотою.
ІV.
Вивчення нового матеріалу
1.Розглянь цифри
Ось один, чи
одиниця
І тонка вона, як спиця.
Ще й пряма, мов
спиця,
Танцівниця…
(одиниця).(Слайд 4)
-На що схожа цифра
1? (На спицю, на стрілу, на олівець…)
Що за цифра
одиниця,
Ви уважно
придивіться.
Гострий ніс ця
цифра має,
Наче чапля
виступає.
2.
Робота
з віршами
В мене родичів
багато
Баба Настя, дід
Вадим,
Дядько , тітка,
мама, тато,
А от я у них –
ОДИН.
Подивися, малючок,
Скільки в небі
зірочок!
«Тільки сонечко
одне» -
Вранці півник всім
гукне.
3.
Гра
« Будь уважний!»
Скільки сонечок у
небі? (одне)
Скільки носиків у
тебе? (один)
Скільки в песика
хвостів( (один)
Скільки вушок у
котів? (два)
4.
Практична
робота зі смужками
На парті у кожного
учня три смужки однакової ширини, найдовша – червона, середня – жовта,
найкоротша – синя.
Що лежить у вас на
партах? (Смужки)
-Що ви можете про них сказати? (діти називають колір,
матеріал, говорять, що одна більша, друга менша)
- Отже, смужки різні за довжиною. Покажіть найдовшу
смужку, найкоротшу, середню за довжиною.
- Візьміть у руки
червону і жовту смужки. Яка з них довша? (Червона). Як це можна визначити?
(Накласти смужки одна на одну).
-Правильно зробили ті учні, які приклали смужки одна до
другої так, щоб з одного боку сумістилися їхні кінці. Тоді з другого боку
кінець довшої смужки буде виступати.
- Порівняйте так само
жовту і синю смужки, червону і синю.
5. Учитель викликає до дошки чотири учні, різних за
зростом.
- Що можна сказати про зріст цих дітей? Хто найвищий?
Найнижчий?
V. Фізкультхвилинка
Бджілки двері відчинили ( руки розвести в сторони)
І швиденько полетіли (махати руками, як крильцями)
Хто на луки, хто на поле. (повороти в сторони)
Мед у вулик носять бджоли (несуть мед)
-Бджілки, по вуликах! (сідають за парти)
VІ. Закріплення матеріалу
1.
Виконання
завдань № 2, 4 (с.10, підручник)
- Відкрийте, будь ласка, підручники на сторінці 10.
Знайдіть завдання № 2.
-Скільки глечиків на довгому рушнику? Скільки на
короткому? Де стоїть найбільший глечик? Де стоїть найменший?
- Знайдіть завдання № 4.
- Яка смужка довша, коротша?
2. Робота в зошитах (завдання № 3, с.10). Написання цифри
1.
-Розгляньте завдання
№ 3 у підручнику. Порахуйте скільки кубиків у вищому стовпчику. В
нижчому. Намалюйте в зошитах стільки кружечків, скільки їх у вищому стовпчику.
-Скільки намальовано кружечків? (Шість)
-Намалюйте кружечками:
-Скільки сонечок у небі?(1). Скільки дошок у класі? (1)
Скільки у вас носиків? (1)
-
А
зараз відкрийте, будь ласка, зошити. Розгляньте перше завдання. Що на світі
тільки одне? (Сонце, місяць)
-
Розфарбуйте
лише ті предмети, яких буває тільки по одному.
Одне на світі сонечко,
Немовби апельсин.
Одна у тебе мама
І тато теж один.(Слайд 5)
-
А
зараз подивіться на дошку. Я покажу як пишеться цифра 1 і допоможе мені в цьому
чарівна ручка. (Слайд 6)
-
ОДИН
складається з короткої і довгої похилих ліній. Перший елемент (коротка похила
лінія пишеться трохи вище середини
клітинки до правого верхнього кута, звідти вниз продовжуємо довгу похилу лінію до середини
нижньої сторони клітинки).
-
Візьміть
ручку в руки, сядьте рівненько, напишіть у повітрі цифру один на рахунок «і»-
підняти руку, «раз» - опустити руку. Тепер обведіть цифри у зошиті.
2. Робота з карткою «Геометричні фігури»
Завдання: Полічіть
спочатку квадрати, потім кружечки, потім – трикутники. Яких фігур
більше?(трикутників). Яких менше?(кружечків).
VІ.
Підсумок уроку
- Діти, яку цифру сьогодні вивчили? Викладіть її, будь
ласка з паличок.
- Що сподобалося вам на уроці?
- Що не сподобалося?
- Які завдання були важкими?
- А зараз перевіримо, у кого з вас «найрізкіше око».
Подивіться на дошку, розставте букви за висотою та прочитайте слово. (Слайд 7)
РОЗКОДУЙ СЛОВО
Я д и О н ц и
О Д И Н И Ц Я
|
-
Молодці!
Поплескайте собі за роботу на уроці! Урок закінчено.
Немає коментарів:
Дописати коментар